• Lex Bersi

Hoe gaat de 1,5-meter-maatschappij functioneren in uw kantoor?

En wat zijn de blijvende consequenties van het thuiswerken?


MW Office Solutions en Arto Kima adviseren u daarbij. Specialisten in kantooroplossingen en indelingsadvies




Wat kunnen onze specialisten voor u doen?

Om klaar te zijn voor de nieuwe werkelijkheid zal er beslist moeten worden over welke werkzaamheden buitenshuis en welke op kantoor gaan plaatsvinden. Cloudoplossingen en videoconferencing zullen belangrijk worden om op afstand te kunnen werken en de indeling van de kantooromgeving zal bij de opstart na de crisis, per direct in orde moeten zijn. Lex Bersi (MW Office Solutions) en René Klarenaar (interieurarchitect) hebben de actualiteit op de voet gevolgd en adviseren hoe en per direct maatregelen kunnen worden doorgevoerd en voor de langere termijn, permanent op kantoor en in de thuissituatie kunnen worden geïntegreerd.

Oplossingen voor ‘werken in de 1,5 meter maatschappij’.

De meest voor de hand liggende oplossing voor afstand-houden op kantoor is ‘thuiswerken’. Daar hebben wij de afgelopen tijd, noodgedwongen gebruik van moeten maken. Na evaluatie zullen daar voor- en nadelen opgesomd kunnen worden.

Op voorhand noemen wij een aantal aandachtspunten:

- Thuiswerken, houdt in, dat er bij de medewerker thuis een werkplek moet zijn, waar geconcentreerd en fysiek verantwoord gewerkt kan worden.

- Communicatie op afstand met diverse sociale media, vraagt de nodige programmakennis en -ervaring. Maar ook om een omgeving waar men geconcentreerd kan skypen, zoomen of gewoon bellen.

- Er blijven werkzaamheden, die alleen in een kantoorsituatie plaats kunnen vinden.

Secretariaat, receptie, facilitair, administratie etc.

- Daarnaast is het van essentieel belang dat voor het behouden van een bedrijfscultuur (mate van binding met je bedrijf), dat medewerkers elkaar op gezette tijden fysiek ontmoeten. Voor de zakelijke samenwerking, maar ook informeel, dat men zich met collega’s kan onderhouden.

Dat vraagt naast werkplekken, ook ontmoetingsruimte(n) op kantoor.


Meer weten? info@artokima.nl 06-51092115

Hoe pakken wij dit aan?

Onze interieurhuisarchitect Rene Klarenaar kan samen met u ter plaatse opnemen hoe uw huidige kantoorsituatie functioneert en hoe er meer afstand van elkaar en ruimere looproutes gecreëerd kunnen worden. Daarnaast kunnen wij oplossingen voorstellen, zoals het aanbrengen van adem- en akoestische schermen en het voorstellen van meer lounge en digitale vergaderwerkplekken, zodat de kantoorinrichting up-to-date gaat functioneren.

Wij gaan in eerste instantie uit van het bestaande meubilair om zo efficiënt mogelijk en met hergebruik van middelen uw kantoor zo “coronaproof” mogelijk in te richten. Ook het verhuizen van meubilair naar bijvoorbeeld een thuislocatie van uw medewerkers kunnen wij voor u regelen. Uiteraard leveren wij ook nieuwe kantoorinrichting mocht dit wenselijk zijn.

Meer weten? info@mwofficesolutions.nl www.mwofficesolutions.nl 06-50667100

96 keer bekeken